Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Projekt stabilizacji osuwisk

W połowie grudnia starostwo tatrzańskie otrzyma dokumentację techniczną potrzebną do stabilizacji osuwiska w Morskim Oku

Treść

Wyrwa w drodze na Cyrhli od kilku lat spędza sen z powiek mieszkańcom zwłaszcza w okresie zimowym. Pokonanie oblodzonej, zwężonej przez osuwisko do jednego pasa drogi o dużym nachyleniu sprawia poważne trudności kierowcom. Nie lepsza sytuacja panuje na drodze Łysa Polana - Morskie Oko. Do połowy grudnia dwie krakowskie firmy mają przygotować dokumentację projektową dla stabilizacji obu osuwisk. Starostwo powiatowe w Zakopanem zmuszone było do trzykrotnego organizowania przetargu na przygotowanie dokumentacji. - Groziło, że przeznaczone na zadanie pieniądze przepadną, terminy nas goniły, a firmy się nie zgłaszały. W końcu się udało, wyłoniliśmy wykonawców dokumentacji technicznej i w przyszłym roku ruszą prace zabezpieczające oba osuwiska - podkreśla starosta tatrzański Andrzej Gąsienica Makowski. Dokumentację projektową dla stabilizacji osuwisk na drodze Łysa Polana - Morskie Oko wykona Małopolskie Biuro Inwestycyjne. Koszt opracowania wyniesie 151 tys. 280 zł. Dokumentację projektową dla stabilizacji osuwiska na drodze Oswalda Balzera przygotuje także firma z Krakowa, Drogowe Przedsiębiorstwo "Dromos". Opracowanie kosztować będzie 95 tys. 160 zł. Początkowy koszt remontu osuwiska na Cyrhli oszacowano na 250 tysięcy złotych, ale już teraz widać, że potrzeba będzie większych środków. Lecz w porównaniu do drugiej prognozowanej inwestycji nie będą one duże. - Na remont osuwiska w drodze do Morskiego Oka potrzeba około 7 mln zł i są one już zabezpieczone w programie. Prace zabezpieczające uzależnione są w tym drugim przypadku od harmonogramów Biura Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych - sumuje Andrzej Gąsienica-Makowski. (RAV), "Dziennik Polski" 2006-10-31

Autor: ea