Rozgrzewała muzyka
Treść
Pod Tatrami witano sylwestra tradycyjnie na ulicach oraz stokach narciarskich. Wystrzałowo, bo z efektownym pokazem sztucznych ogni o północy, i przy muzyce popularnych polskich wykonawców, przeplatanej zabawnymi konkursami dla publiczności, świętowano w Szczawnicy "Sylwestra z Żywcem". Impreza odbywała się pod patronatem "Dziennika Polskiego". Chętnych do udziału w zabawie w ogromnym i - co ważne - ogrzewanym namiocie zlokalizowanym pod Palenicą było więcej niż wolnych miejsc. Jeden z biletów wstępu na imprezę noworoczną, licytowany w przededniu sylwestra, osiągnął cenę 66 żywców. W Zakopanem tłum bawił się tradycyjnie na Krupówkach, Równi Krupowej, pod Wielką Krokwią oraz na Gubałówce. Wiele osób witało Nowy Rok na stokach narciarskich. Niestety, petardy i sztuczne ognie strzelały także na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego, m.in. na szczycie Giewontu. Impreza sylwestrowa u stóp Palenicy rozpoczęła się nie tak, jak gdzie indziej, czyli w niedzielę, bo już w piątek. Uczestników rozgrzewał złocisty żywiec i energetyzująca muzyka. Grały "Freshback" i "Black Seven", koncertowały "Oddział Zamknięty" i "Sofa", a w sylwestrową noc - "Novika*Beats Friendly". Nie zabrakło też zabawy przy muzyce puszczanej przez profesjonalistę w tym fachu DJ'a Noza. Jedną z ulubionych rozrywek publiczności były konkursy promocyjne z atrakcyjnymi nagrodami. Z dowcipem i swadą prowadził je doskonale znany uczestnikom poprzednich edycji sylwestra Bartek Brzeskot. Panowie mieli przykładowo za zadanie zebrać wśród publiczności damskiej i męskiej jak najwięcej sztuk bielizny, z kolei panie wykonywały taniec przy rurce. Blady Cris, mistrz beat boksu, czyli sztuki rytmicznego naśladowania dźwięków muzycznych za pomocą głosu, zelektryzował publikę pokazem swoich umiejętności. Podobne zainteresowanie wzbudził też kolejny pokaz, tym razem scratchu w wykonaniu DJ'a Noza. Scratch to nic innego jak obracanie płytą w taki sposób, by uzyskać odpowiednie rytmy i dołączyć je do właśnie odtwarzanej muzyki. Podczas sylwestra w Szczawnicy przez namiot pod Palenicą przewijało się dziennie około 1 500 osób. Na zabawę sylwestrową sprzedano około 400 biletów. Sponsorem imprezy były Browary Żywiec SA, głównym patronem medialnym BIS Polskie Radio oraz "Dziennik Polski" i "Tygodnik Podhalański". (TEZ), "Dziennik Polski" 2007-01-02
Autor: ea